Personlig branding

Personlig branding






Personlig branding

Personlig branding handler om prosessen med å bevist gjøre deg dine personlige og profesjonelle fortrinn i en objektiv prosess, og kommunisere dem lidenskapelig til det publikum som trenger hva du har å tilby.

Et stekt personlig varemerke og et attraktivt profesjonelt rykte kan gjøre at du får jobben foran andre med samme utdanning og bedre erfaring. Personlig branding er ikke lenger en trend, men en nødvendighet. Suksess er i stor grad avhengig av måten man setter ord på og formidler ekspertise, samt ambisjoner og at man brenner for det man driver med

Personal branding er ikke lenger en trend, men en nødvendighet

Ditt personlige varemerke skapes ut ifra hvordan andre oppfatter deg som person i ulike sammenhenger, det handler om alt fra førsteinntrykk og hvordan du opptrer i forskjellige situasjoner, til hva du har på deg. Ditt profesjonelle rykte går foran deg i alt du gjør, og ditt varemerke tar du med deg på jobb, i privatlivet og i sosiale medier.

Begrepet merkevarebygging har lenge vært henvist til bedrifter, men idag har nesten hver enkelt en personlig merkevare. Ikke mange av oss har tenkt over hvor viktig dette er, men nå dukker det mer og mer opp. Særlig etter sosiale medier kom ut.


Hva ønsker du for folk å assosiere deg med når de tenker på navnet ditt.
Mange vil da tenke på fortiden og tenke huff og gru. Men det har INGENTING å si for det er nå det starter.

Tilbake til sosiale media. Hver tweet du sender, hver statusoppdatering du gjør, hver eneste bilde du vil dele, bidrar til personlige merkevare. Det er en sammenslutning av flere daglige handlinger. Når du forstår hvordan du ønsker at merkenavnet ditt skal bli oppfattet. Kan du begynne å være mye mer strategisk om din personlige merkevare.


Begynn nå å tenke på deg selv som en merkevare

Personlig branding er veldig viktig, fordi det gir et klart og vedvarende budskap om hvem du er og hva du har å tilby. En tydelig og ekte personlig merkevare hjelper deg å bli kjent for det du er god på, den skiller deg ut fra alle andre, og styrker din business. Hvis du er bevisst på dine styrker, egenskaper, verdier og hva du brenner for, så kan du bruke denne informasjonen til å bli mer synlig og kommunisere tydelig ut i markedet hvem du er og hva du står for.

Kilde: http://robertrovik.blogspot.no/

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

robertrovik

robertrovik

26, Oslo

hola amgios! Jeg heter Robert 27 år fra Nes i Akershus Jeg har jobbet med salg i ca 10 år, nå er jeg selger, salgscoach, blogger, DJ. Du kan se noe av det jeg jobber med her:---- http://robertrovik.blogspot.no http://www.dumdidumshop.org/ http://www.runthistown.net/ robertrovik.blogg.no/ Kontakt meg gjerne om du lurer på noe.

Kategorier

Arkiv

hits