Personlig branding

Personlig branding






Personlig branding

Personlig branding handler om prosessen med bevist gjre deg dine personlige og profesjonelle fortrinn i en objektiv prosess, og kommunisere dem lidenskapelig til det publikum som trenger hva du har tilby.

Et stekt personlig varemerke og et attraktivt profesjonelt rykte kan gjre at du fr jobben foran andre med samme utdanning og bedre erfaring. Personlig branding er ikke lenger en trend, men en ndvendighet. Suksess er i stor grad avhengig av mten man setter ord p og formidler ekspertise, samt ambisjoner og at man brenner for det man driver med

Personal branding er ikke lenger en trend, men en ndvendighet

Ditt personlige varemerke skapes ut ifra hvordan andre oppfatter deg som person i ulike sammenhenger, det handler om alt fra frsteinntrykk og hvordan du opptrer i forskjellige situasjoner, til hva du har p deg. Ditt profesjonelle rykte gr foran deg i alt du gjr, og ditt varemerke tar du med deg p jobb, i privatlivet og i sosiale medier.

Begrepet merkevarebygging har lenge vrt henvist til bedrifter, men idag har nesten hver enkelt en personlig merkevare. Ikke mange av oss har tenkt over hvor viktig dette er, men n dukker det mer og mer opp. Srlig etter sosiale medier kom ut.


Hva nsker du for folk assosiere deg med nr de tenker p navnet ditt.
Mange vil da tenke p fortiden og tenke huff og gru. Men det har INGENTING si for det er n det starter.

Tilbake til sosiale media. Hver tweet du sender, hver statusoppdatering du gjr, hver eneste bilde du vil dele, bidrar til personlige merkevare. Det er en sammenslutning av flere daglige handlinger. Nr du forstr hvordan du nsker at merkenavnet ditt skal bli oppfattet. Kan du begynne vre mye mer strategisk om din personlige merkevare.


Begynn n tenke p deg selv som en merkevare

Personlig branding er veldig viktig, fordi det gir et klart og vedvarende budskap om hvem du er og hva du har tilby. En tydelig og ekte personlig merkevare hjelper deg bli kjent for det du er god p, den skiller deg ut fra alle andre, og styrker din business. Hvis du er bevisst p dine styrker, egenskaper, verdier og hva du brenner for, s kan du bruke denne informasjonen til bli mer synlig og kommunisere tydelig ut i markedet hvem du er og hva du str for.

Kilde: http://robertrovik.blogspot.no/

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

robertrovik

robertrovik

26, Oslo

hola amgios! Jeg heter Robert 27 r fra Nes i Akershus Jeg har jobbet med salg i ca 10 r, n er jeg selger, salgscoach, blogger, DJ. Du kan se noe av det jeg jobber med her:---- http://robertrovik.blogspot.no http://www.dumdidumshop.org/ http://www.runthistown.net/ robertrovik.blogg.no/ Kontakt meg gjerne om du lurer p noe.

Kategorier

Arkiv

hits